Sunday, 30 March 2014

Nikmat Ilahi (crush)

hey peeps. nikmat ilahi ? ye . semua benda dan rasa yang kita ada sekarang ni adalah "nikmat ilahi" sebab apa ?  sebab Allah yang bagi, tapi bagi pinjam untuk sementara. bila bila je Allah boleh tarik balik.

So sini aku nak cite more to "feeling" ,perasaan pon antara "nikmat Ilahi" rite ? okay for remaja remaja di luar sana. atau sesape yang baca this article harap bukak hati korang luas2, pejamkan mata, dan fikir "ada tak orang sayang aku ? " "siapa yang sayang aku ? " ada tak orang tengah rindu aku ? " . mesti jawab hati kita "TIDAK !! '' "tak mungkin ! "

tapi percaya lah sebenarnya ada orang tengah rindu kita dalam diam, ada orang suka kita tapi dia taknak bagitahu, dia ego ! . Allah kan maha Adil ;)
tak mungkin Allah nak biarkan kita sorang rindukan seseorang, i mean "syok sendiri" . tapi jangan lah terlalu mengharap ,cukup sekadar legakan hati .takut nanti sakit hati . then kita terima qada' dan qadar .

tangungjawab kita untuk hargai pemberian Allah. sementara ia ada baik kita manfaatkan. korang pon tahu perasaan berubah2  so patot ready je,kalo dia yg terbaik, insyallah Allah akan aturkan jalanya . dan fikir macam ni " Allah dah takdirkan jalan hidup seseorang hambanya, jika sakit aku redha,jika baik aku bersyukur" so sini nak cite walau apa rupa keadaan yang dtg,itu kehendakNya.

No comments:

Post a Comment